Ahad, September 27, 2009

Bismilahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum WBT. Selamat datang ke kawasan koreksi diri, Az-Ziadah.blogspot.com. Di sinilah tempat berkongsi pandangan, bertukar-tukar idea, berbahas secara ilmiah, dan mengaplikasikan semua ilmu yang telah kita ada.

Blog ini saya bina dengan beberapa tujuan, antaranya menyahut seruan Al-Quran "Berdakwahlah kepada jalan Tuhanmu dengan kebijaksanaan, teladan yang baik, dan berbahaslah dengan cara yang baik" dan seruan Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW " sesiapa yang berkata 'tiada tuhan selain Allah' maka dia adalah pendakwah". Justeru, salah satu wasilah dakwah di zaman ini ialah melalui blog. Selain itu, saya berpendapat bahawa dengan bloglah saya mampu melatih diri menjadi seorang pendakwah yang hebat.

Atas tujuan ini, saya melancarkan Az-Ziadah.blogspot dengan harapan ia menjadi penyebar kebaikan, pencegah kemungkaran, penegak kalimah Allah di muka bumi, penawar hati yang duka, penghibur hati yang lara, peneman insan yang sepi, penerang hati yang gelita, penyeri hati yang gembira, pembantu di jalan buntu, pendorong dan pemangkin buat yang longlai di jalan-Nya.

Semoga kewujudan blog ini menjadi salah satu aset berharga saya ketika berjumpa Allah di Hari yang tiada perlindungan selain dari-Nya. Wabillahi at-taufiq wa al-hidayah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan